پیام رئیس

آموزش در وضعیت کنونی از یک مقوله اجتماعی فراتر رفته و به یک مقوله توسعه تبدیل شده است. در جهان امروز انسان به عنوان عامل و هدف توسعه، نقش موثری در توسعه کشورها دارد. از این رو آموزش و تربیت، حیاتی ترین منبع برای بشریت و رشد و کمال وی محسوب می شود. بر این اساس رشد و گسترش آموزش نیروی انسانی در کشورها به ویژه در کشور ما باید به عنوان نقطه آغازین مسیر توسعه، تلقی شود.

امروزه رسالت دانشگاه به آموزش، پژوهش و خدمات مشاوره‌ای محدود نمی‌گردد و یکی ازمهم‌ترین ارکان رسالت دانشگاه مشارکت گسترده و نقش حیاتی در طراحی و تحقق اهداف وآرمان‌های توسعه ملی کشور است.

در سال‌های اخیر، هرچند به مدد مشارکت سکتور خصوصی و بوجود آمدن موسسات تحصیلات عالی خصوصی و غیر انتفاعی، تلاش‌های زیادی در زمینه توسعه کمی مراکز علمی و آموزشی در سطح عالی صورت گرفته است، لیکن به تدریج کیفیت آموزش و پژوهش باید در کانون توجه سیاستگذاران و مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلات عالی قرار گیرد و روز به روز کیفیت تلاش‌ها ملموس‌تر و آینده سازتر شود.

دانشگاه کاتب، ضمن اهتمام به توسعه کمی رشته‌های علمی مورد نیاز جامعه، افزایش و ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش علمی را یکی از رسالت‌های اصلی خود می‌داند و پیشتازی در توسعه کیفی آموزش عالی را وجهه همت خود قرار داده است. دانشگاه کاتب در این راستا، اهتمام جدی خود را به مدیریت کیفیت جامع معطوف داشته است که مستلزم استفاده از منابع انسانی کیفی در تدریس و تحقیق، تمرکز بر دانشجویان مستعد و با انگیزش عالی، و طراحی و بکارگیری سیستم آموزشی و پلان‌های درسی با کیفیت و استاندارد می‌باشد.

با احترام. علی احمد یوسفی

رئیس دانشگاه کاتب

0 0 votes
Article Rating

Sharing



چاپ
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

2024-03-29